Sikker, ren og effektiv

Ved at fokusere vores forretningsindsats på et lille, men socialt vigtigt område, har Urbaser opbygget en dyb forståelse for renovations- og transportindustrien. Fra ruteplanlægning til logistik, vedligeholdelse af køretøjer til højt udviklede kørefærdigheder er vi i besiddelse af de færdigheder og ressourcer der kræves for at udføre vore tjenesteydelser under alle forhold.

Læs her hvad der gør os til de førende på markedet.

Projektledelse

Med over ti års erfaring i udbud og udførelse af langsigtede, operationelle kontrakter har Urbaser opbygget en enorm mængde intern erfaring i projektledelse og analytisk viden. Hver enkelt projektleder hos Urbaser, har stor erfaring inden for branchens områder som renhold, transport og udvikling af logistikløsninger.

Vores dygtige projektledere organiserer ressourcer og folk til at sikre at vores operationelle forpligtelser starter og slutter til tiden, holder sig inden for budgettet og opfylder virksomhedens såvel som kundens krav. Vores erfarne projektledere er således i stand til at rådgive om og føre tilsyn med eventuelle kontraktmæssige ændringer, der kræves under langsigtede projekter, samt etablering af nye kontrakter.

Logistik og ruteplanlægning

Vores travle logistikafdeling har ansvar for ruteplanlægning og igangsættelse i næsten 250 norske, svenske, danske og finske kommuner.

Norden er kendt for sin majestætiske skønhed, men for en Urbaser chauffør, som forsøger at få en flere tons tung renovationsvogn op ad en stejl bjergvej, er der kun ét spørgsmål … er ruten pålidelig og sikker?

Vores logistikafdeling udnytter den nyeste kortlægnings- og ruteplanlægningsteknologi til analysering af landskabet og planlægger derudfra vores ruter effektivt. Denne detaljerede proces sparer både os og vore kunder både tid og penge.

GPS – Satellitstyring

Ved hjælp af avanceret GPS-teknologi, er vores logistikteams på tværs af Norden i stand til at planlægge de mest rationelle og miljøeffektive indsamlingsruter for vores biler. Urbaser bruger i øjeblikket en lang række avancerede GPS ruteplanlægningsprogrammer til projektion og etablering af nye operationelle kontrakter.

Vi tilbyder også vores kunder en GPS- Registreringstjeneste.

Udførelse

Vores erfarne lokale ledere har ansvaret for den daglige drift af den enkelte afdeling. De er den første kontakt til kunden og sikrer at de daglige ture begynder og slutter i overensstemmelse med kontrakternes krav. De lokale ledere er også ansvarlige for uddannelse og udvikling af den lokalt ansatte Urbaser-medarbejder.

Hver afdeling kører uafhængig af den anden, hvilket sikrer at alle afgørelser, problemer eller køretekniske problemer kan løses hurtigt og effektivt. Hvis der er behov for ekstra støtte findes der konstruktioner, som sikrer nødvendige ressourcer eller viden kan tilvejebringes hurtigt og effektivt. Generel ressource og administrativ støtte til hvert land leveres af hovedkontoret.

Udstyr

Næst efter vore folk, er vores flåde af renovationskøretøjer vores væsentligste aktiv. Vi investerer i kvalitetsudstyr og højteknologi for at sikre både vores chaufførers sikkerhed og en effektiv drift. Hvert Urbaser køretøj er registreret og overvåges af vores kvalitetssystemer.

Tillige med vores vedligeholdelseskapacitet, har vi prioriteret at have serviceaftaler på plads med autoriserede reparatører, hvis uheld skulle opstå.

Centrale værksteder

Urbaser driver flere centrale værksteder i de enkelte landes drift. Disse internt forvaltede værksteder håndterer vedligeholdelse af køretøjer samt mindre reparationer.

Hvert enkelt dedikeret værksted og ressourcecenter er udstyret med faciliteter og ekspertise der er nødvendig for at kunne udføre førsteklasses vedligeholdelse, akut nødhjælp og reparationer.

Faglig uddannelse

Urbaser er forpligtet til at rekruttere og uddanne på højt niveau; vores skraldemænd er vores største aktiv, og vi sætter ære i at sikre at de er de bedste og mest kvalificerede i branchen. I 2011 etablerede vi vores egen ‘Waste Management School’ (skole for uddannelse i affaldshåndtering) i Danmark for at sikre at vores personale med kundekontakt, er fuldt uddannet og udviklet i alle aspekter af deres afgørende rolle i virksomheden.

Vores Affaldshåndteringsskole tilbyder uddannelse inden for følgende:

  • Opnåelse af Urbaser standardkvalitet;
  • Urbaser organisationen;
  • Kendskab til standardkontraktens krav mht. ydeevne, samt viden omkring vore kunder;
  • Uoverensstemmelser, renovering og rapporteringsprocedurer;
  • De administrative procedurer, såsom opbevaring af timesedler og fraværsmeddelelser;
  • Visual Improvement System (VIS), Intern elektronisk kvalitet, afvigelser og værktøjer til forbedring, samt;
  • Tøj;
  • Renovationsplaner;
  • Kendskab til sikre arbejdsmetoder til forebyggelse af gentagne belastningsskader og muskelspændinger;
  • Sikkerhedsuddannelse;
  • Personaleforhold, løn, skat mv.;
  • Træning i kørselsteknikker inden for affaldsindustrien;
  • Brug af renovationskøretøjer; (sanitet på dansk = toiletter og håndvaske) Renovationsfunktioner;
  • Vedligeholdelse af renovationsvogne og andet tungt udstyr;
  • Ruteplanlægningsteori og praksis; samt
  • Sprogundervisning hvis dette er påkrævet

Yderligere uddannelse

Vi tilbyder også følgende udvidelse af erhvervsuddannelsen i virksomheden:

  • efteruddannelseskurser i førstehjælp;
  • ECO-driving (økonomisk kørsel);
  • Generel køretekniske færdigheder; og
  • Hvert femte år, arrangeres og udføres der også et genopfriskningskursus for vores uddannede lastbilchauffører.